„Zemlja vina“ nova turistička destinacija i novi vinsko turistički brand

Turistička zajednica Osječko-baranjske županije s projektnim partnerima organizovala je studijsko putovanju u „Zemlju vina“, novu vinsko-turističku destinaciju i brend koji povezuje područje hrvatskog dela Baranje, Erduta i mađarskog Viljana.

zemlja vina (1)
Foto: Marko Banić

Studijsko putovanje bilo je namenjeno distributerima vina, „vinskim“ novinarima i turističkim agencijama iz Hrvatske, Mađarske i drugih zemalja.Tema studijskog putovanja bilo je predstavljanje prekogranične vinsko-turističke destinacije koja se razvija u saradnji s vinarima iz Viljana, Baranje i Erduta, Osječko-baranjskom županijom i Udruženjem Graševina Croatica.

Deo je to projekta „Vinski turizam bez granica – jedinstvena vinsko-turistička destinacija“. Reč je o projektu čiji je nosilac Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, a partneri su Turistička zajednica Osječko-baranjske županije i neprofitna firma vinara iz mađarskog Viljana „Tenkes Nonprofit Kft“. Turistička zajednica Osječko-baranjske županije zadužena je za razvoj vinsko-turističke ponude, dok se Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu koja je nosilac projekta, bavi razvojem i kvalitetnijim pozicioniranjem graševine kao jedne od najvažnijih vinskih sorti Hrvatske.

Partneri iz Viljana bave s druge strane dodatnom promocijom svoje najvažnije sorte Kaberne frana. Projekat je važan jer povezuje jednu od najposjećenijih vinskih regiona u Mađarskoj – Viljan i vinogorja Baranja i Erdut te ima za cilj promociju prekograničnog regiona kako na regionalnom tako i međunarodnom tržištu. Kako sam naziv kaže, projekat se bavi razvojem vinskog turizma na području dela hrvatskog Podunavlja te dela mađarske Baranje, kao i pozicioniranjem destinacije na vinskom i turističkom tržištu. Projekat je finansiran kroz Interreg Program prekogranične saradnje Mađarska – Hrvatska 2014-2020.

– Slavonija i Baranja imaju izrazito visoke resurse za razvoj vinskog turizma, područje je to s najviše zasađenih vinograda u cijeloj Hrvatskoj. Još jedan važan raritet koji nude Slavonije i Baranja jest prisutnost povijesnih, starih „plemićkih” vinarija, od Iloka, preko Belja, Erduta, Đakova, Feričanaca, pa sve do Kutjeva – rekla je direktorica županijske TZ Ivana Jurić.

Promociji Zemlje vina zasigurno će doprineti i aktivnosti koje na vinskom planu provodi Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, a kroz ovaj projekat planirano je stvaranje baze podataka, kao i izrada mobilne aplikacije o vinskoturističkoj ponudi u prekograničnom području. U rasporedu je i organizacija velike međunarodne konferencije na temu graševine i razvoja vinskog turizma u Osijeku, uz obilazak Baranje i Erduta, kao i izrada pravilnika za brendiranje i plasman graševine za Slavoniju i Podunavlje. Zajednička vinsko-turistička ponuda predstaviće se, nadalje, na specijalizovanim sajmovima u Budimpešti, Zagrebu, Beogradu, Beču, Sarajevu i Dizeldorfu. Organizovaće se i umetnička kolonija u Baranji i Erdutu koja se oslanja na vino, a nedavno je na Večeri vina i umetnosti u Osijeku predstavljena i nova mobilna vinska kušaonica.

Komentariši