Počinje naplata parkinga u Borovu naselju – građani nezadovoljni

Odlukom Gradskog veća Vukovara uskoro naplata parkinga i u Borovu naselju.

Srbi Hr 04.11.2024.

Prethodno su radnici gradskog poduzeća Komunalac, koje je do sada naplaćivalo parking na prostoru grada, označili parking mesta u ovom delu Vukovara što je jedan od prvih koraka prema početku naplate parkinga. Sada ostaje još da se vidi kada će biti postavljeni aparati putem kojih će se naplaćivati parking ili će to biti odrađeno na neki drugi način. Nezvanično se saznaje kako će to biti napravljeno na način da će biti postavljene natpisne ploče sa svim potrebnim podacima.

SDSS protiv uvođenja naplate parkinga

Zamenik gradonačelnika Vukovara Srđan Kolar, koji je i predsednik vukovarskog SDSS-a, kaže kako su Odluku o naplati parkinga u Borovu naselju izglasali većnici DP-a, HDZ-a i Željko Sabo kao i da je SDSS bio protiv. Kolar podseća i da je u gradsku upravu, pre ove sednice Gradskog veća, stigla i peticija građana koju je potpisalo oko 1000 građana, ali da ni ona nije uzeta u obzir pa čak nije bila ni deo materijala tako da ni većnici nisu bili upoznati s njom. 

- Pokušali smo ubediti gradonačelnika da to nije dobra odluka i da će početak naplate parkinga u Borovu naselju biti udar na građane Vukovara. Za to se područje govori kako je u vlasništvu tvornice Borovo i da su ta parking mesta izgrađena doprinosima samih radnika nekadašnjeg Kombinata Borovo i ljudi koji tu žive. SDSS smatra kako takav namet nije potreban u Borovu naselju, ali niti u drugim delovima grada dalje od centra. Isto tako bili smo protiv i početka naplate parkinga i u naselju Olajnica. Vukovar kao grad nije dovoljno razvijen niti su njegovi građani toliko bogati da bi trebali na svakom koraku plaćati parking – rekao je Kolar.

Dodaje kako se sada čeka da se vidi kako će naplata biti provedena, ali i napominje kako je i dalje dosta toga nejasno oko svega toga. Podsetio je i kako ni gradska uprava, a ni Komunalac proteklih godina nisu previše ulagali u održavanje starih parking mesta te da su većinom to parkinzi koji su izgrađeni pre rata. Tek nekoliko njih u Borovu naselju je izgrađeno posle rata.

Peticija građana nije uzeta u obzir

Nezadovoljni su i sami građani Borova naselja koji ne kriju da im smeta to što peticija koju su potpisivali nije uopšte uzeta u obzir. Mišljenja su da nije vreme da se uvodi naplata parkinga te kažu kako će tu biti puno problema.

- Nije normalno da se naša peticija nije ni uzela u obzir. Kakva je to poruka stanovnicima? Ne znam za ni jedan grad da se parking naplaćuje u nekom naselju gde su sve stambene zgrade i nema niti jedne institucije. Razumem naplatu parkinga u centru grada kao i oko suda, bolnice i slično jer su tamo sve te institucije, ali u Borovu naselju, osim Vukovarskog veleučilišta koji ima svoj parking, nema niti jedne druge institucije. Isto tako ne može cena parkinga u Borovu naselju i kod bolnice biti ista, a biće kako čujem. Šta ako kupim mesečnu parking kartu i nemam gde parkirati? Ko je onda kriv? – rekao nam je Milan L. iz Vukovara.

Mišljenja je kako je očigledno cilj samo uzeti novac od stanovnika i ništa drugo. I neki zaposlenici gradske uprave kažu kako postoji niz nelogičnosti i nejasnoća, ali da one očigledno nisu uzete u obzir.

Odgovarajući na pitanja većnika tokom sednice Gradskog veća pročelnik Upravnog odeljenja za komunalne poslove i izgradnju Dražen Čulig rekao je da je to obaveza Grada kako bi mogli voditi brigu o postojećim parkinzima, ali i izgradnji novih te da će novac od naplate parkinga biti iskorišćen za izgradnju novih parkinga kao i da je u planu izgradnja garaža za parkiranje. Rekao je i kako je grad podeljen u dve zone i to crvenu i plavu. Crvena zona su parking mesta u užem centru grada dok je sve ostalo plava zona. I za to mnogi misle da nije u redu jer ne može ista zona biti parking mesto kod bolnice, suda ili pak kod nekadašnjeg Hotela Dunav i parking mesta u Borovu naselju. Novost kada je reč o parkiranju u Vukovaru je i da će ubuduće naplatu parkinga vršiti radnici gradske uprave koji će biti zaduženi za taj posao. Čulig je za tu novost rekao kako Komunalcu nisu kao profit ostajala značajna sredstva od naplate parkinga kao i da nisu mogli ulagati taj novac u izgradnju parkirališta i garaža, jer bi automatizmom oni bili i njihovi vlasnici.

Gradonačelnik Vukovara Ivan Penava rekao je kako se godinama unazad Grad Vukovar uglavnom nalazi kao investitor novih parking mesta kao i da se ne ostvaruju rezultati koji su se trebali ostvarivati od strane Komunalca iako godinama apeliraju da se to ispravi.

- Naplata parkiranja predstavlja „zlatnu koku“ na čemu se ne može izgubiti. Tražimo transparentno učestvovanje i to u skladu sa rezultatima i na temelju rezultata investiranje u nove parkinge. Nažalost, s tim drugim delom, u smislu investicija i nadogradnje standarda parkiranja, nismo bili zadovoljni. Zato je gradska uprava učestvovala u izgradnji velikog broja parking mesta. Radi velikog broja ljudi zaposlenih u Komunalcu i socijalne stabilnosti sve ovo vreme smo ćutali o tome i na teret proračuna Grada izvlačili situaciju – rekao je Penava.